یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۵۹:۴۵

تحویل 8 سکوی پارس جنوبی به مدیریت تولید و عملیات تا پایان امسال

باشگاه خبری فراساحل: سرپرست معاونت تولید و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: تا پایان سال، 8 سکوی گازی فازهای پارس جنوبی به مدیریت تولید این شرکت تحویل ‌‌می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، فرخ علیخانی روز چهارشنبه 10 آذرماه به همراه مدیرعامل و سرپرستان بخش عملیات تولید شرکت از سکوی فاز یک بازدید و با کارکنان این سکو دیدار کرد. در جریان این بازدید جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در معاونت تولید و پشتیبانی اعلام کرد: بخشی از این 8 سکو پیش از این با ظرفیت کامل به بهره برداری رسیده است و تعدادی از آنها هم تا پایان سال بطور کامل از سوی پیمانکاران مربوطه راه اندازی و به مدیریت تولید تحویل ‌‌می‌شوند.

وی افزود: تا پایان سال سکوهای 12C، 19C، 19A، 21، 18B، 20،17B و 19B به ترتیب زمان بهره برداری به شرکت نفت و گاز پارس واگذار خواهد شد. علیخانی با بیان اینکه سکوهای گازی در شرایط بسیار ایمن و با رعایت استانداردهای دقیق HSE به مدیریت تولید واگذار ‌‌می‌شوند، عنوان کرد: بر همین اسال امسال هم تعداد سکوهای تحت مدیریت این شرکت افزایش یافته و به 25 عرشه خواهد رسید. وی کنترل این حجم گسترده از سکوهای گازی را نیازمند مدیریت علمی همه جانبه توصیف کرد و گفت: رعایت الزامات HSE اولین اصل ضروری مدیریت عملیات تولید در تمامی فرایندهای برداشت گاز از پارس جنوبی ، با هدف تولید ایمن و پایدار است.

سرپرست معاونت تولید و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: حفظ جان نیروی انسانی شاغل در سکوها ، ایمنی تجهیزات و تاسیسات فراساحل اولویت‌‌‌های اصلی عملیات تولید در راستای پایداری تولید گاز از پارس جنوبی است. علیخانی ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی در مقطع فعلی را حدود ٤٧٠ میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: با بهره برداری کامل از 5 سکو که عملیات نصب و راه اندازی آنها امسال به پایان ‌‌می‌رسد، در مجموع حدود 100 میلیون متر مکعب تا اوايل سال آينده به ظرفيت برداشت گاز پارس جنوبي افزوده خواهد شد.

وی پیش از این از تشکیل و پیاده سازی سیستم PSM، ‏(Process Safety Management) « سیستم مدیریت ایمنی و فرایند» به منظور شناسایی و کنترل عوامل آسیب زا از جمله مدیریت نشتی تاسیسات فراساحل و خطوط لوله خبر داده و گفته بود: با استفاده از این نقشه راه، گام‎های موثری در تحقق شعار تولید پایدار و ایمن برداشته خواهد شد. جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس رعایت دقیق ایمنی فرایندی (Process Safety) با ایمنی عمومی را از الزامات کاری بخش عملیات تولید با مشارکت اچ اس یی و در راستای صیانت از تولید گاز از میدان مشترک عنوان کرده بود.



  کد خبر : 2853
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :